Apple Podcast Google Podcast
Ask us Questions

Surah Al Hajj - سورہ حج

29/03/2023
Aayath Name: 42-51
Page:

Audio

Important Notes

🍁29 March – Class 6 – Surah Al Haj 🍁
Aaj ki tafseer class kay eham nukat
🔸Zameen ki saer wa sayahat ibrat kay saath daekhney ki targheeb. Daekhney ki kayi shaklein ho sakti hain. (1) Ibrat: Sabaq hasil karney kay liye daekhna (2) Kam darjah ki gaflat kay saath daekhna yaney koi sabaq hasil na karna (3) Aala darjay ki gaflat kay saath daekhna yaney jahan shariat ney mana kiya wahan daekhna. Ya agar nazar parh gayi tou ab is manzar ko khayalaat mei jagah dena.
🔸Tauba karney aur tauba kay baad swaliheen ki suhbat mei deen hasil karney ki niyat sey janey sey dil zindah hona sharu ho jata hay.
🔸Allah ki nimatein bayan ki jayen agar nuqsan ka andesha na ho. Ustaad ka khasusan talabah kay saamney apney paas maujood deeni nimatun ko bayan karna talabah kay liye faidahmand hota hay.
🔸Zia ul haq ko awaam ki taraf sey islami nizam kay nifaz mei shadeed mukhalfat ka samna tha. Unhun ney ulama ka aek commission banaya taakeh pata chalayen ki har taraf sey itni mukhalfat kyun hoti hay. Comittee ney aek saal tak tahqeeq kar kay wajah batayi keh hamara taleemi nizam tamam laugun ko deen kay khilaaf bana deta hay is liye
mukhalfat hoti hay.
🔸Agar hum apni aqal ko ibrat kay liye istimaal na karein gay tou is ayat kay misdaaq hungey.دَقَلَوأَرَذ اَنَمَّنَهِجَا لِثريًَكَنِّمِِّجن س النِاإلَومهَلوبُلُقَّلَونُهَقفَا يَِ هبمُهلَو ُري ُعَأَّلَونِِصُبُا يَِ هبمُهَلَوانَآذَّلَونُعَمسَا يَِهبِئك ََلوُأِامَعنَاألَكلَبمُهلض ََأِئك ََلوُأُمُهَونُِفلاَغال Aur hum ney aisey bohat sey jinn aur insaan dozakh kay liye paida kiye hain jin kay dil aisey hain jin sey nahi samjhtey aur jin ki aankhein aise hain jin sey daekhtey nahi aur jin kay kaan aisey hain jin sey nahi suntey. Ye laug chopayun ki tarah hain balki in sey bhi zyadah badtar. Ye gaflat mei parhey laug hain.
🔸Jab insaan Allah walun ki suhbat mei apni islah karta hay tou wahi batein isko samjh mei aaney lagti hain jo pehley samjh mei nhi aati theen.
🔸Aek hadees ka mafhoom hay ki meri ummat ki sayahat ki teen jaghein hain Makkah Mukarrama, Madina Munnawara aur Bait ul Muqaddas. Lekin ibrat ki nigah kay saath dunya ki dusri jaghun par janey ki mumaniat nhi hay. Mumin ko tou gaflat kay saath waqt guzarney ki ijazat hi nahi. Agar koyi majboori manei nahi tou ghar walun kay saath saer wa sayahat karni chahiye, sirf paisey bacha kar nahi rakhney chahiye. Kyunki sab sey behtar sadqah apney ghar walun par kharch karna hay. Tafreeh kay liye bhi jaye tou ibrat ki nigah kay saath hi jaye gaflat kay saath nah jaye.
🔸Ibrat kay liye misalun ki nahi nigah ki zaroorat hoti hay, samandarun mei chupi machliyan, hatta key makhkhi, chiunti, najasat ko bhi daekh kar ibrat hasil kar leta hay.
🔸Akhirat ka din aek hazar saal honey ka matlab, us mei dou ehtimaal
hain (1) Qiyamat kay holnaak waq’aat ki wajah sey bohat daraz mehsoos hoga, is ko Ishtidaad yaney shidat ki wajah sey lambayi mehsoos hona ketey hain. (2) Aalam e Aakhirat waqaie mei hamesha aek hazar saal kay barabar hoga, isko Imtidaad kehtey hain. Hisaab kitaab aek mu’ayyan waqt tak hoga is kay baad jannat wa jahannum ka din aek hazar saal kay barabar hoga.
🔸Aek aur hadees ka mafhoom hay keh muhajireen apna sab kuch chorh kar aaye thay aur fuqara thay tou unko farmaya tum laug jannat mei janey waley aghniya aur maal darun sey aadha din pehley jannat mei jao gey aur Allah kay yahan aek din aek hazar saal ka hoga.
🔸Aakhirat ka din aek hazar saal ka aur dusri aayat kay mutabiq pachas hazar saal ka. Bazahir in aayaat mei tazaad hay. Hazrat Aqdas Thanwi ra ney farmaya ki shayad maqam kay ikhtilaf ki wajah sey ho. Jaisey dunya mei hum jis jagah maujood hain is par din raat ki tawalat ka dromad hota hay. Masalan khat e Istawa (equator) par raat aur din 12 12 ghantey kay hotey hain. Isi tarah qutb e shumali (North pole) mei sardiyun mei raat itni lambi hoti hay ki din hota hi nahi aur zara sa hatein tou chand minute ka suraj hota hay isi tarah mumkin hay ki aakhirat mei bhi muhktalif maqamaat mei din ki lambayi mukhtalif hogi. Kahein pachaas aur kahein aek hazar saal aur kahein in kay darmiyan
mei koi waqt.
Recording link
https://drive.google.com/file/d/1pd14eIpVv22hgrrN_ILEplLwQCcmoM
MX/view?usp=share_link

🍁 ۲۹ مارچ ٢٠٢۳ – کلاس ٦ – سورت الحج 🍁

آج کی تفسیر کلاس کے اہم نکات

🔸زمین کی سیر و سیاحت عبرت کے ساتھ دیکھنے کی ترغیب ہے۔
دیکھنے کی کئی شکلیں ہو سکتی ہیں۔
(۱) عبرت : سبق حاصل کرنے کیلئے دیکھنا (۲) کم درجہ کی غفلت کے ساتھ دیکھنا یعنی کوئی سبق حاصل نہ کرنا (۳) اعلی درجے کی غفلت کے ساتھ دیکھنا یعنی جہاں شریعت نے منع کیا وہاں دیکھنا۔ یا اگر نظر پڑ گئی تو اب اس منظر کو خیالات میں جگہ دینا۔

🔸توبہ کرنے اور توبہ کے بعد صالحین کی صحبت میں دین کا علم حاصل کرنے کی نیت سے جانے سے دل زندہ ہونا شروع ہو جاتا ہے۔

🔸اللہ کی نعمتیں بیان کی جائیں اگر نقصان کا اندیشہ نہ ہو۔ استاد کا خصوصاً طلباء کے سامنے اپنے پاس موجود دینی نعمتوں کو بیان کرنا طلباء کیلئے فائدہ مند ہوتا ہے۔

🔸ضیاء الحق کو عوام کی طرف سے اسلامی نظام کے نفاذ میں شدید مخالفت کا سامنا تھا۔ انہوں نے علماء کا ایک کمیشن بنایا تاکہ پتہ چلائیں کہ ہر طرف سے اتنی مخالفت کیوں ہوتی ہے۔ کمیٹی نے ایک سال تک تحقیق کرکے وجہ بتائی کہ ہمارا تعلیمی نظام تمام لوگوں کو دین کے خلاف بنا دیتا ہے اس لیے مخالفت ہوتی ہے۔

🔸اگر ہم اپنی عقل کو عبرت کے لئے استعمال نہ کریں گے تو اس آیت کے مصداق ہونگے- وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ
اور ہم نے ایسے بہت سے جِنّ اور انسان دوزخ کے لیے پیدا کیے ہیں جن کے دل ایسے ہیں جن سے نہیں سمجھتے اور جن کی آنکھیں ایسی ہیں جن سے نہیں دیکھتے اور جن کے کان ایسے ہیں جن سے نہیں سنتے۔یہ لوگ چوپایوں کی طرح ہیں بلکہ ان سے بھی زیادہ بدتر۔ یہ غفلت میں پڑے لوگ ہیں۔

🔸جب انسان اللہ والوں کی صحبت میں اپنی اصلاح کرتا ہے تو وہی باتیں اس کو سمجھ میں آنے لگتی ہیں جو پہلے سمجھ میں نہیں آتی تھیں۔

🔸ایک حدیث کا مفہوم ہے کہ میری امت کی سیاحت کی تین جگہیں ہیں مکہ مکرمہ، مدینہ منورہ اور بیت المقدس۔ لیکن عبرت کی نگاہ کے ساتھ دنیا کی دوسری جگہوں پر جانے کی ممانعت نہیں ہے۔ مومن کو تو غفلت کے ساتھ وقت گزارنے کی اجازت ہی نہیں۔ اگر کوئی مجبوری مانع نہیں تو گھر والوں کے ساتھ سیر و سیاحت کرنی چاہیے، صرف پیسے بچا کر نہیں رکھنے چاہئے۔ کیونکہ سب سے بہتر صدقہ اپنے گھر والوں پر خرچ کرنا ہے۔ تفریح کے لئے بھی جائے تو عبرت کی گناہ کے ساتھ ہی جائے غفلت کے ساتھ نہ جائے۔

🔸عبرت کے لیے مثالوں کی نہیں نگاہ کی ضرورت ہوتی ہے، سمندروں میں چھپی مچھلیاں، حتی کہ مکھی، چیونٹی، نجاست کو بھی دیکھ کر انسان عبرت حاصل کرلیتا ہے۔

🔸آخرت کا دن ایک ہزار سال ہونے کا مطلب، اس میں دو احتمال ہیں
(۱) قیامت کے ہولناک واقعات کی وجہ سے بہت دراز محسوس ہوگا، اس کو اشتداد یعنی شدت کی وجہ سے لمبائی محسوس ہونا کہتے ہیں (۲) عالم آخرت واقعی میں ہمیشہ ایک ہزار سال کے برابر ہوگا، اس کو امتداد کہتے ہیں۔
حساب کتاب ایک معین وقت تک ہوگا اس کے بعد جنت و جہنم کا دن ایک ہزار سال کے برابر ہوگا۔

🔸ایک اور حدیث کا مفہوم ہے کہ مہاجرین اپنا سب کچھ چھوڑ کر آئے تھے اور فقراء تھے تو ان کو فرمایا تم لوگ جنت میں جانے والے اغنیاء اور مال داروں سے آدھا دن پہلے جنت میں جاؤ گے اور اللہ کے یہاں ایک دن ایک ہزار سال کا ہوگا۔

🔸آخرت کا دن ایک ہزار سال کا ہوگا اور دوسری آیت کے مطابق پچاس ہزار سال کا۔ بظاہر ان آیات میں تضاد ہے۔ حضرت أقدس تھانوی رحمة اللہ علیہ نے فرمایا کہ یہ شاید مقام کے اختلاف کی وجہ سے ہو۔ جیسے دنیا میں ہم جگہ موجود ہیں اس پر دن رات کی طوالت کا دارومدار ہوتا ہے۔ مثلاً خط اسطوا پر رات اور دن بارہ بارہ گھنٹے کے پورے ہیں۔ اسی طرح قطب شمالی میں سردیوں میں رات اتنی لمبی ہوتی ہے کہ دن ہوتا ہی نہیں اور ذرا سا ہٹیں تو چند منٹ کا سورج ہوتا ہے اسی طرح گرمیوں میں دن لمبا اور رات چھوٹی ہو جاتی ہے۔ اسی طرح ممکن ہے کہ آخرت میں بھی مختلف مقامات میں دن کی لمبائی مختلف ہوگی۔ کہیں پچاس اور کہیں ایک ہزار سال اور کہیں ان کے درمیان میں کوئی وقت۔

 

Books

WordPress Video Lightbox